Per als qui, impacients, voleu esvair els dubtes sobre què passarà amb les llavors de Mariamín, enllacem la lectura corresponent al segon control de Llengua Castellana. És una història de carícies i d'amor, de tendresa i paciència, de dedicació envers els altres. En qualsevol cas, la reina i les seves plantes ens obsequiaran amb un relat ple de valors, molt necessaris avui dia.
Encetem una nova unitat de treball dins l'àmbit matemàtic. Un cop vistes les propietats de la suma i de la multiplicació, analitzades les operacions combinades (aplicació de la jerarquia de les operacions) i resolts els problemes preceptius (claus, a l'hora d'aplicar un raonament que posi en joc els procediments aplicats), iniciem el procés de pràctica, sedimentació i, si és possible, domini de l'algorisme de la divisió.
A l'aula durem a terme un bon nombre d'operacions i, alhora, ens enfrontarem a un grapat significatiu de problemes que posin en joc aquest algorisme. Per tal d'obrir camí, enllacem un vídeo tutorial per tal de fiançar el procediment i tres espais de pràctica on un bon nombre de divisions us esperen.
Desconegut per bona part dels alumnes que s'inicien en el treball acurat de la llengua, tenim ara una magnífica oportunitat de descobrir les estranyes associacions que tenen lloc entre les vocals fortes o obertes (a, e, o) i les febles o tancades (i, u), o bé entre les mateixes vocals tancades, exclusivament.
La unió de dues vocals en un mateix cop de veu pressuposa l'existència d'un diftong. Estudiarem la formació dels diftongs decreixents i també dels creixents i caldrà que feu l'esforç de revisar el conjunt teòric i els exemples exposats per tal d'entrar amb bon peu a l'execució de les diferents activitats que tenim preparades.
Ara, però, us oferim un link molt adequat que presenta la formació de diftongs. Cliqueu a la granota per tal de copsar com va prenent forma cada diftong.
En acabat, accediu a l'apartat "PRACTICA" (MOLT RECOMANABLE!). Podreu posar-vos a prova i demostrar si sabeu caçar i classificar paraules amb diftong i paraules impostores.
Hem dut a terme un ampli recorregut de descobriment de les principals unitats de relleu de Catalunya dins l'àrea de Coneixement del Medi i és ara arribat el moment de treballar els rius de la nostra comunitat autònoma per tal de tenir més arguments des del punt de vista del relleu que ens acull.
A l'aula treballarem els vessants hidrogràfics o xarxes fluvials i ens endinsarem en les característiques dels nostres rius. Així, doncs, us esperonem a posar-vos en marxa i accedir als enllaços de descoberta i pràctica que clouen aquesta entrada.
Tal i com hem pactat avui a l'aula, pengem a l'espai del bloc la primera lectura corresponent a la prova d'avaluació periòdica de Llengua Catalana. Si us hi fixeu bé, podreu advertir la presència de "personatges coneguts" dins el fil narratiu de la creació.
Desitgem que pugueu gaudir de la lectura d'una forma reposada i plaent.
En aquesta nova unitat -inclosa dins l'àmbit matemàtic- aprofitarem les estones de treball per tal d'interioritzar definitivament, mitjançant la pràctica, el procediment de càlcul i la resolució de problemes que impliquen la consideració d'operacions combinades. Ens endinsarem a fons en la JERARQUIA DE LES OPERACIONS.
Incialment, però, us proposem de fer un breu recordatori relacionat amb el mecanisme de la multiplicació. D'entre els enllaços que us oferim, el primer inclou una mena de joc en què cal posar a prova la memòria respecte de l'algorisme del producte. Seguidament, trobareu dos vídeos tutorials per tal que no perdeu el fil del procediment de resolució d'operacions combinades. Per acabar, podreu posar fil a l'agulla tot calculant operacions variades en què cal tenir ben presents les normes incloses en l'esquema de la jerarquia de les operacions.
Enfilem el treball previ d'aproximació als procediments que són inclosos en la segona unitat de Matemàtiques i ho fem amb l'ànim i la voluntat d'acabar de fiançar el procés de càlcul quan cal sumar, restar i multiplicar (tot un element clau si pretenem poder resoldre problemes de forma acurada). Més endavant analitzarem a fons la divisió; ara, però, és hora de començar a apropar-nos a les propietats fonamentals de la suma i de la multiplicació.
Per mitjà dels accessos que trobareu a la part inferior de l'entrada, podreu començar a prendre contacte amb les propietats commutativa, associativa i també distributiva (de la multiplicació respecte de la suma o de la resta, en el darrer cas).
Visualitzeu els vídeos explicatius i proveu de dur a terme algunes de les activitats enllaçades al final.