UNA CRUÏLLA QUE ENS FA DUBTAR ÉS UN NOU CONEIXEMENT.
LA COMPRENSIÓ, PERÒ, ÉS LA VERITABLE PORTA D'ENTRADA.
RC77

dimarts, 23 d’abril del 2013

ELS JOCS FLORALS, ESCLAT DE LLETRA, AROMA DE CREACIÓ

Ungrupunit            SOSES



El dia vint-i-tres d’abril la nostra escola s’omple de veus, de lletres, de llibres, d’englantines i de literatura eminentment creativa per tal de celebrar la diada de Sant Jordi, una màxima en l’expressió cultural del nostre país i, alhora, l’estendard viu de les contrades catalabes dins l’esclat folklòric de la primavera. El dia de la rosa i del llibre, radiant i presidit per un bat de sol de primer tebi i, després, progressivament, més ardorós, ens porta sempre els aromes que les paraules de les nostres nenes i dels nostres nens dibuixen en els aires del nostre poble.
Enguany, la celebració, molt emotiva, ens ha permès de retrobar la senyoreta Rosa Pérez, mestra de cerimònies ben trobada després de la merescuda jubilació en l’acte de lliurament dels premis literaris. Talment com succeeix cada any, les nostres nenes i els nostres nens, guanyadores i guanyadors, s’han encarregat de fer arribar a les companyes i companys presents a la sala d’actes del centre les seves obres inèdites, petites joies literàries que han de ser considerades com un primer pas envers l’escriptura a tenir en compte. Deliciosos minuts literaris que han traspuat enginy, creativitat i capacitat de generació de trames sorprenents ens han estat regalats en una experiència que resulta sempre enriquidora i que esperona els menuts a seguir escrivint, si s’escau, cada cop millor.
Un cop repartits diplomes, llibres i englantines, hem pogut conèixer de prop la figura biogràfica d’en Pere Calders i d’en Xavier Monsalvatge, escriptor i músic respectivament, persones abocades en qualsevol cas a la creació, a l’acció artística i a la transmissió d’emocions i d’impressions que arriben a l’ànima de les ànimes.
Precisament, un dels contes d’en Calders –El Raspall-, ha estat dramatitzat per un dels mestres de l’escola davant un públic que s’ha convertit en actor actiu de la representació en determinants moments, fet que ha convertit l’acte en una oportunitat dinàmica i engrescadora d’apropament col·lectiu a l’obra i a l’imaginari de l’escriptor.
Mercès al treball dels integrants de l’Associació de Mares i Pares de l’escola (l’AMPA), les nenes i els nens dels diferents nivells han passejat aprofitant la bonior del dia fins a la parada de llibres situada al cor del poble i han pogut apropar-se a diferents mostres de llibres que han fet ballar els seus ulls i les seves il·lusions mentre durava el procés de tria.
         Any rere any, la diada de Sant Jordi i la celebració del certamen dels Jocs Florals són un valuós argument folklòric i pedagògic que ens permet de treballar el procés de lectura, d’escriptura i de creació de manera activa i, alhora, de fer realitat el fet de desvetllar il·lusions i d’atiar curiositats.


1 comentari:

Achraf ha dit...

Mestre,k guapos estem tots els jocs florals son molt divertids pero els nois creiem ke aquest any an sigut discriminatoris nomes a guanyat un nen pero ke sa de fer... Les coses son aixi.
AHHHHHHHHHHH PER A TOTS KE EU GUANIAT
FELICITATS