UNA CRUÏLLA QUE ENS FA DUBTAR ÉS UN NOU CONEIXEMENT.
LA COMPRENSIÓ, PERÒ, ÉS LA VERITABLE PORTA D'ENTRADA.
RC77

divendres, 6 de març del 2015

ENCARA FAREM SALAT! (DEIEN)... I N'HEM FET!

Ungrupunit              SOSES


Un primer contacte amb la impressió generada pel fred de la matinada sobre la pell ens ha fet pensar incialment en un dia fresc, d'abric cenyit i coll abundantment mudat. En el trajecte cap a la comarca del Bages hem pensat, doncs, de covertir la roba gruixuda en el millor dels aliats possibles per tal de fer front a les darreres atzagaiades de l'hivern.
Contràriament als hipotètics efectes derivats del nostre vaticini, però, un sol radiant i imponent ens ha fet de guia durant tot el recorregut exterior pel Parc de la Muntanya de Sal de Cardona i ha anat esvaint progressivament els dubtes que el fred ha fet planar sobre les nostres orelles.
El jorn ha estat, senzillament, càndic, plàcid, perfecte. Les estones de lleure, de joc, de convivència i d'ingestió d'àpats les hem viscut amb la insinuació de la màniga curta a flor de pell, gaudint al màxim de la bonior dels generosos rajos solars, corrent i rient amunt i avall, sempre sincronitzats amb el somriure de l'astre rei.
L'experiència a la muntanya de sal ha resultat ser especialment engrescadora, revestida en tot moment de matisos formatius i d'activitats sadolles de ciència. Les alumnes i els alumnes han dut a terme una sèrie d'experiments per tal de copsar la naturalesa atòmica de la sal, llur forma polièdrica, la classificació i també els seus efectes sobre el terreny i sobre les plantes. Les tècniques de separació de mescles han permès de posar sobre la taula els aprenentatges duts a terme a l'aula. Posteriorment, el descobriment sobre el terreny ens ha conduït fins a la tràquea de la muntanya, on tothom ha pogut admirar la incunable bellesa de la morfologia que el caprici natural i la saviesa de l'aigua han imprès en l'enclavament de Cardona. 
Una visita certament recomanable, motivadora i de gran vàlua pedagògica. Una bona opció que permet de conjugar la convivència, el lleure i l'aprenentatge.