UNA CRUÏLLA QUE ENS FA DUBTAR ÉS UN NOU CONEIXEMENT.
LA COMPRENSIÓ, PERÒ, ÉS LA VERITABLE PORTA D'ENTRADA.
RC77

dijous, 15 de setembre del 2011

I SI EN FEM D'EQUIVALENTS...?

Ramon Castells      Mestre de l'Escola "Jaume Miret"     SOSES

Coneixem el concepte de fracció.

Coneixem el sentit i significat del denominador i del numerador.

Sabem representar fraccions.

Sabem resoldre problemes tot calculant la fracció d'un nombre o trobant la unitat (us sona el típic problema <<Ens hem cruspit 9 galetes d'un paquet que en conté moltes més. Aquestes 9 galetes són 3/7 de les que contenia el paquet quan l'he comprat. Quantes galetes hi havia al paquet?>>

És ara, doncs, el moment d'atacar sense por les fraccions equivalents, és a dir, les expressions matemàtiques que representen una mateixa part però que inicialment ens poden semblar numèricament diferents.
Un cop abordat el tema a l'aula, un cop hagueu practicat un xic amb els exercicis proposats, podeu provar de construir les vostres pròpies fraccions equivalents i també, per què no, de jugar una estona.
Ataquem!

Ah... Espero que algú resolgui el problema plantejat en color vermell i ens faci saber la resolució a través d'un comentari.


10 comentaris:

CARLA IZCARA ha dit...

he provat el de color verd i es foeça dificil

CARLA IZCARA ha dit...

HE RESOLT EL PROBLEMA ES 21!!!!!!!!!!!!!!!!!

ex alumne ha dit...

professor espero que amb aquestos
aluumnes que tens siguin tant bons com erem nosaltres bueno algùns tambè espero què tu passis molt b

Professor Ramon ha dit...

Molt bé, Carla!
Efectivament, al paquet hi havia vint-i-una galetes!
Com molt bé hauràs calculat, si 3/7 eren 9 galetes, (7 x 9) : 3 ens permeten arribar al resultat, 21.
Seguiu endavant!

Ramon ha dit...

Benvolgut ex-alumne!
Els alumnes sempre són especials i únics, tresors cadascun d'ells, tot i que les circumstàncies, sovint, n'enterboleixen la lluentor.
La feina de mestre és compromesa i, lluny del que opina molta gent, dura i sacrificada. Depèn, a més, del compromís personal i de l'ordre social que ens ha tocat de viure.
Ens esforçarem tots plegats per tal d'avançar, però no és fàcil...

Anònim ha dit...

Uff... sem fa una mica estrany veure comentaris al blog de la carla i no dels teus antics alumnes xD

Professor Ramon ha dit...

Anònim...
Els alumnes passen, però no se'n van mai. Aquesta és una realitat de la qual n'estic orgullós.
Arriben noves etapes, però les passades sempre són recordades.
Alumnes antics i alumnes nous, tots són rebuts a l'escola i al bloc.
Però, és clar, davant el canvi de cicle, el canvi de presències resulta un xic descocertant i, per tant, tens raó.

redouan ha dit...

profe ja em começat la escola fa una semana i ja em van ficar un full de sensio

Professor Ramon ha dit...

Redouane...
M'he assabentat del full d'incidència que t'han imposat.
Crec que és just que et digui que jo vaig lluitar molt per tal de fixar la vostra disciplina. Com bé recordaràs, a l'escola ho vam aconseguir. Jo us vaig demanar que donéssiu exemple a l'institut, exemple de bon comportament i de treball constant.
Redouane... Lluita i fes el possible per tal de millorar l'actitud, si us plau.
Endavant!

ilham ha dit...

ola ramon ara mateix estic repassant natural al bloc.
soc la ilham bueno adeu!